Håkan Hellström

hh6

Jag har nu fått träffa Hampus Åhman som har satt ihop Håkan Hellström akten. När man närmar sig replokalen hör man den känslosamma musik som väller fram genom väggarna. När jag sedan går in möts jag av Hampus och hans band. När de har repat klart tar jag en stol och sätter mig ner och snackar med honom.

Hur kom du på idén till din akt?
Jag har sen jag började på Rytmus velat köra Håkan Hellström som akt. Eftersom att det är så otroligt känslosamma och uttrycksfulla låtar som jag vill förmedla utan att känna press på mig själv gällande prestationen.

Hur går det just nu?
Nu går det bra! Det har varit väldigt kaos på grund av att folk har hoppat av i början och sådär. Vi har behövt sätta in ett helt nytt band haha. Men nu efter påsklovet har vi växt från noll till där vi är idag. Vi är på väldigt god väg vilket känns jätte bra!

Vad har det största problem hittills varit?
Det har ju då varit att folk har hoppat av haha. Människor som har sagt hela höstterminen att de ska vara med och sen när man väl hör av sig så får man höra ”oj, åhnej det hade jag glömt, jag kan inte”.

Hur har du löst det då?
Vi hade ju ett set som var anpassat till Stora Diesel, tror vi hade 14 personer i akten. Så vi fick ju ändra alla låtval och hela setet för att det skulle fungera. Men nu är vi på banan igen!

Hur går det när ni repar? Kaos/fokus?
Det kan bli lite kaos ibland haha. Men vi är väldigt tajta allihop, vi spelar inte bara tillsammans utan vi är vänner! Vi är mer som ett kompisgäng och det är härlig stämning hela tiden.

Hur känns det med scenen ni är på?
Vi är på plan 2, vilket känns jätte bra! Där kommer vi få ut mest känsla och nu är det den bästa scenen för oss.

Varför ska man se just er akt?
Om man är ett stort Håkan Hellström fan eller bara gillar Håkan så är det en självklarhet. Men också om man vill se en mer avslappnad och känslostormande akt som bara släpper alla spärrar och har kul! Då ska man komma!

Vi tackar Hampus Åhman och akten Håkan Hellström!

 

 

 

Kommentera

