Esperanza Spalding

Evelina hälsar glatt på mig när vi ses utanför hennes replokal. Vi sätter oss ner på golvet bredvid och börjar snacka om hennes akt. Hon ska nämligen köra Esperanza Spalding på Live Night!

Hur kom ni på idén till eran akt?
I tvåan så började jag lyssna jätte mycket på Esperanza Spalding och tyckte hon var jätte cool, då hon både sjunger och spelar bas. Så jag lyssnade rätt mycket på henne och sen senare på sommarlovet så var jag med en kompis då han säger ”du måååste köra henne på Live Night”. Vilket jag tyckte var en omöjlig uppgift men det slutade ändå med att jag sa ”okeeej då”. Sen hade jag det som gymnasiearbete att sätta ihop allting!

evelina 4

Hur går det just nu?
Det går bra! Vi har haft det lite krångligt gällande att folk försover sig till rep och sådant. Vi repar ibland halv 9 på morgonen och då händer det att folk kommer sent. Men det är som de är. Vi är i fas och vi har bara en låt kvar! Men det är kul för alla är så fokuserade och engagerade så allt går jätte fort!

Vad har erat största problem varit?
Det är ganska invecklad musik och konstiga taktarter, vissa breaks och sådant som man måste hålla koll på. Men det är inte något stort problem så, man måste bara repa lite extra! Sen gjorde jag ett bra val att vara jätte snabb när man fick välja reptider, så det inte krockar för andra instrumentalister.

Hur går det när ni repar? Är det fokus/kaos?
Alla är jätte fokuserade och har koll på läget. Alla har förberett sig innan och är alltid redo att köra. Min gitarrist kunde allt innan ens jag kunde det haha

Hur känns det med scenen ni är på?
Jag är jättenöjd med lilla diesel, det kommer bli en så mysig stämning. Det hade varit coolt att ha stora men Esperanza Spalding är ett så pass okänt namn så tror inte de skulle dra så mycket folk.

Så varför ska man se just eran akt?
För att vi är jätte engagerade och det låter väldigt bra! Det är sjukt häftig musik, jag brukar kalla det för punk/jazz för att det är väldigt invecklat. Jag tror folk kommer uppskatta musiken för att den är så pass ovanlig. Det kommer vara jättebra stämning och en del sväng!

Vi tackar Evelina Arvidsson Eklind och akten Esperanza Spalding!

Kommentera

