Imagine Dragons

Vi kommer in mitt i repet när de spelar för fullt. Agnes Hjalmarsson håller i akten Imagine Dragons och sitter vid sidan med sin elgitarr. När de har spelat klart går vi iväg  och snackar.

Hur kom ni på iden till eran akt?
Jag var på Imagine Dragons spelning när de var här i Globen. Det var typ de fetaste jag varit med om i hela mitt liv! Sen när det var Live Night så började jag tänka på vad jag skulle jag göra. Då kom jag fram till att Imagine Dragons var det bästa bandet så det fick de bli. Så jag har tänkt på detta i snart två år nu.

imagine2

Hur går det just nu?
Det går bra. Men ibland blir det svårt för att det är väldigt mycket blandat elektroniskt och analogt. Vi har så mycket grejer så vi får inte ens plats i PA:t. Sedan är det ju ett problem att alla i bandet också är med i andra akter, så det är svårt att hitta reptider när alla kan. Vissa har teori när vi ska repa osv. Men annars går det väldigt bra tycker jag! Sedan en allmänt störande grej är att det tar sådan tid att rodda upp allt. Förlorar ju en del av reptiden.

Men hur går det när ni repar?
Det går väldigt bra, jag har valt riktigt bra folk för vet att de gör vad de ska. Alla vi är också väldigt motiverade, vi alla gillar det här liksom. Jag tycker det går väldigt bra med repet.

imagine

Hur känns det med scenen ni spelar på?
Vi är på Stora Diesel och det är jag väldigt nöjd över! Jag har ju planerat inför detta hela tiden för att det är så himla mycket som händer. Under ett tillfälle kommer alla ha varsin trumma att spela på. Det kommer vara fet scenshow och najs ljus!

Varför ska man gå på eran akt?
Det kommer bli så jäkla fett! Som sagt det är ju riktigt tung musik redan som det ä­­r. Vi har även en grym scenshow, ljus och ja duktiga musiker. Ja det kommer bli fett!

Vi tackar Agnes Hjalmarsson och Imagine Dragons!

Kommentera

