Amanda Jenssen

Vi smyger in under tiden de repar och fotar lite. Sen sätter vi oss ner utanför och snackar med Moki Hugosson! Hon har satt ihop akten Amanda Jenssen som vi är för att snacka med henne om.

Hur kom ni på idén till eran akt?
Den här akten har varit planerad jättelänge! Låtlistan har varit klar sedan juni så allt har varit igång ett tag. Sedan har jag nu fått ihop ett band med najs människor! Tanken bakom var egentligen bara att det skulle vara fett att göra.

Men hur går det just nu då?
Det som vi körde idag låter ju bra men blåset har varit lite krångligt. Vi har inte hunnit repa så mycket med det. Men annars sitter ju det mesta!

Varför valde ni just Amanda Jenssen?
Alltså nejmen jag har ju lyssnat på henne sen jag har varit liten! Ända sen hon släppte albumet Happy Land och jag fick den av min mamma på cd-skiva, som det var på den tiden. Sen dess har jag lyssnat på det albumet hur mycket som helst, sedan genom detta började jag själv sjunga. Jag satte på albumet och sjöng med liksom haha. Min egen musik som jag skriver själv är egentligen inte likt men sedan i tvåan har jag haft en liten rockperiod.  Sen tänkte jag att vad fränt att göra något rock/jazz/pop på Live Night!

moki2

Vad har erat största problem hittills varit?
Att hitta musiker, för mig då! Resten i bandet har ju bara hoppat på tåget. Sedan hade vi ett stort problem förra veckan gällande att vi får inte plats på scenen vi tänkte oss. Så då har jag varit tvungen att jobba lite med det. Men nu är det löst, så vi har bytt till en scen där vi får plats! Så nu kör vi på stora diesel på tisdagen!

Hur har det gått på rep och så funkar det?
I början var det lite segt, men nu tycker jag det går bra och det är en najs stämning. Man känner inte att det är jobbigt eller att det går dåligt. Jag gillar de jag spelar med!

Varför ska man se just eran akt?
För att vi kommer låta skitbra, man kommer känna glädje! Man ska se den för att det kommer bli grymt, det kommer va skitsnyggt ljusspel och najs visuals. Det är ett bra koncept, det kommer bli fränt!

Vi tackar Moki och akten Amanda Jenssen!

 

Kommentera

