Deep Purple

Vi har mött Daniel De Lange för att snacka lite om akten Deep Purple som han har satt ihop. Vi går in på de sista 10 minuterna av repet och möts av ett gäng taggade människor. När de har spelat klart sätter vi oss och pratar med Daniel.

Hur kom idén till eran akt?
Jomen redan i ettan lyssnade jag mycket på Deep Purple och var intresserad av deras musik. Sedan efter vi såg Live Night första gången så började vi diskutera detta om vad man ville göra. Jag började snacka med några i klassen och det visade sig att det var flera som också tyckte om Deep Purple. Så vi kände bara att fan vad kul det hade varit att köra! Så redan i tvåan började vi repa på detta.

daniel1

Men hur går det just nu då?
Det är nervöst liksom, det börjar ju ändå närma sig. Men vi har kört igenom alla fem låtar och de sitter rätt bra. Men det som gäller nu är att finslipa de detaljer som är kvar. Man vill ju att det ska vara så bra som möjligt!

Vad har erat största problem hittills varit?
Shit asså, vad kan det ha varit? Gud alltså kan jag säga att vi typ inte har haft något? Haha alltså det känns som det största problemet typ är jag. Nejmen alla som jag spelar med är så otroligt duktiga. Det är verkligen ett bra gäng, det flyter på. Det har varit lätt att bolla idéer med dem även om det var jag tog första initiativet att sätta igång denna akt. Så är alla så himla delaktiga, så det är inte jag som drar i trådarna. Vi jobbar tillsammans!

Hur går det när ni repar, blir det lite kaos ibland?
Jag tycker att det är rätt lugnt, de flyter på! De är sällan de är oväsen, vi respekterar tystanden och när man kör, då kör man. Något jag tycker är fint är att det aldrig känns jobbigt, vi gör ju detta för att vi tycker de är sjukt kul! På repen och när vi snackar om det sen finns det alltid en bra känsla!

daniel2

Hur känns det med scenen ni ska spela på?
Vi är på plan 2 och det känns skitbra faktiskt! Vi behöver en stående publik så aulan hade inte fungerat. Den är ful och tråkig haha. Musiken kommer passa grymt, det är ju 70-tals rock och vi vill ju behålla den känslan. Det ska inte vara för stort men inte heller för litet.

Men varför ska man se just eran akt?
Om man vill se fem bra musiker spela bra musik! Jag tror att det finns en chockfaktor i det hela! Om man inte har lyssnat något på Deep Purple tror jag att man kommer bli förvånad. De finns sjukt häftiga keyboard grejer och mycket mera. Vi är riktigt taggade, det är spännande nu!

Vi tackar Daniel och akten Deep Purple!

Kommentera

